Skip to content

Service og support

Bredbånd

Bydelsnet leverer internet på et datanetværk i din boligforening. Internetforbindelsen leveres via  et dataudtag i din lejlighed. Bydelsnet sikrer, at der er et perfekt signal på stikket i din lejlighed.

Bydelsnet sikrer ikke, at din trådløse router virker. Vær OBS på, at man skal bruge en router, hvis man har flere enheder.

Du er dog altid velkommen til at ringe til vores support med spørgsmål til din egen router – og vi skal svare efter bedste evne. Du kan kontakte supporten på support@bydelsnet.dk eller 70 22 22 00 mandag til fredag mellem 9.00 og 16.00 – og det er ganske gratis.

TV

Bydelsnet leverer telefonsupport på TV-løsninger i enkelte foreninger, som har en særskilt aftale herom. Der kan ringes ind for at få information om TV, hjælp til kanalsøgninger mm. Man kan også ringe ind for at fejlmelde signalet for hele foreningen, hvorefter vi sørger for, at et antennefirma rykker ud for at fejlfinde på det centrale TV-udstyr.

Hvordan får man support?

Telefonsupport i åbningstiden

Du kan altid ringe til os i vores åbningstid (mandag – fredag kl. 9.00 – 16.00) på 70 22 22 00 og få hjælp, vejledninger og information til alt, der har med dit internet at gøre. Der oprettes som udgangspunkt ikke supportticket ved telefonopkald og historikken fra samtaler gemmes ikke.

Ønskes mere end blot information og mundtlig hjælp, skal du sende en mail med beskrivelse af problemet, som angivet herunder i “Support via mail”.

Support via mail

Du er velkommen til at sende os en mail på support@bydelsnet.dk for at få hjælp eller fejlmelde dit internet. Når du skriver til denne adresse, bliver der oprettet en supportticket i vores supportsystem. Vi vil prøve at besvare efter bedste evne. Det er gratis at kommunikere med os på mail.

Inden du sender en email, så bedes du læse afsnittet “INDEN du bestiller support” længere ned på denne side for at se, om du evt. selv kan finde fejlen

Hjemmesupport

Kan du ikke få hjælp via telefon eller mail, kan du booke en hjemmesupporter til at hjælpe med fejlfinding af forbindelse, trådløse router, opsætning af computer mm. Vores timepris er kr. 350,- og der faktureres minimum for én time.

Hvis det viser sig, at en fejl er forårsaget af Bydelsnet, så faktureres der selvfølgelig ikke for hjemmebesøget.

Lån en router

Hvis du vil teste dit netværk med en anden router, kan du låne en router af os i 14 dage, du skal bare selv selv hente og aflevere den. Ønsker du at få routeren tilsendt, vil du blive faktureret for fragten. Hvis du får en lånerouter udleveret af en support, som del af et hjemmebesøg, så skal du stadig selv sørge for, at den kommer retur til Bydelsnet.

Modtager vi ikke routeren tilbage i løbet af 14 dage, så betragtes det som et køb og vi fremsender en faktura til betaling.

INDEN du bestiller support…

Hjælp til at opsætte WiFi-router

Inden du ringer, så prøv at se den side, som vi har lavet, der fortæller, hvordan du opsætter din egen WiFi-router.

Intet internet

Inden du kontakter os omkring manglende internet, så kontroller venligst følgende:

  • Det første du skal gøre, er at slukke din router. Vent ca. 5 sekunder og tænd den så igen
  • Kig på indikatorlamperne på din router. Er der et symbol, der ligner en “globus” skal denne lyse (oftest grønt), hvis routeren har forbindelse til internettet
  • Hvis Globus ikke lyser, så kontroller at kablet er korrekt forbundet til stikket i væggen og til indgangen på routeren
  • Kontroller også at kablet ikke er skadet eller har været klemt under møbler, o.a.
  • Vil du prøve at sætte routeren op igen, så hold reset-knappen inde i ca. 10 sekunder og følg derefter den guide, der fortæller, hvordan du opsætter din egen WiFi-router.

Hvis det ikke virker, så:

  • Slut din computer direkte til stikket eller fiberboksen på væggen, uden brug af router
  • Check kablet fra stikket i væggen og hen til din router/computer. Er der brugt et datakabel (med 8 ledere, og ikke kun 4)? Nogle kommer til at bruge telefonkablet fra deres gamle ADSL-router. Et telefonstik kan godt ligne et datastik, men det er lidt smallere og fylder ikke dataudtaget på væggen helt ud. Der vil være 1 mm luft på begge sider, hvis det er telefonkabel i stedet for et datakabel.
  • Har dine naboer internet?

Dårligt signal eller signal med udfald

Udfald om aftenen på trådløse net er meget hyppige. Det kan skyldes interferens (“signalflimmer”) mellem internetforbindelsen i din lejlighed og signalerne fra de omkringliggende lejligheder – og ikke til signalet fra Bydelsnet. Dette opleves næsten udelukkende på trådløse netværk, som kører 2.4GHz og stort set ikke på 5GHz netværk.

  • Check at din router ér en router og ikke et access point eller at den står i “brofunktion”. Du gør dette ved at teste din IP på din computer samtidigt med, at du er på nettet igennem din egen router. Hvis IP’en på din computer er 10.24.x.x, så er din router slet ikke en router, men et access point eller den er i “brofunktion”. Skift enhed til en router eller ret konfiguration, så routerfunktionen tændes igen.
  • Check om du kører 2.4GHz. Hvis du gør og ønsker bedre trådløs stabilitet, skal du opgradere router og/eller computer til 5GHz. Ønsker du at fejlfinde yderligere, eller bruger du allerede 5GHz, så fortsæt til næste punkt:
  • Slut din computer til med et kabel til en af portene på din router. Hvis signalet bliver stabilt, så virker din router fint med kablede forbindelser, men du oplever ustabilt net på dit trådløse net. Fejlen skal findes i interferens med naboer eller med et dårligt netværk i computer eller router. Er signalet også ustabilt med kabel gennem egen router, så fortsæt til næste punkt:
  • Slut din computer direkte til stikket i væggen, uden brug af egen router. Hvis signalet bliver stabilt nu, så tilføjer din egen router ustabilitet til dit netværk. Prøv at resette den til fabriksindstillingerne og test din forbindelse igen