Skip to content

Handelsbetingelser

Følgende salgsbetingelser gælder i kontrakter mellem en boligforening (herefter omtalt kunde) og Bydelsnet (herefter omtalt virksomheden). Gældende fra 16. januar 2024.

1. Adgang

Kunden skal sikre virksomheden adgang til arbejdsstedet mens etableringen fuldføres. Snarest efter returnering af underskrevet kontrakt skal kunden orientere virksomheden om mulighederne for strømforsyning, eventuelle toiletforhold m.v..

Det påhviler kunden at skaffe den nødvendige adgang til husstandene/lejlighederne/kælderareal/loftsareal i et nærmere aftalt tidsrum i det omfang, at det er nødvendigt. Virksomheder varsler gerne beboerne og indsamler nøgler samt generel orientering. Men kunden har det overordnede ansvar, som typisk kun kommer på tale ved de lejligheder, hvor det er svært for virksomheden at få adgang.

Kunden skal sikre, at håndværkere, der arbejder for virksomheden har i ovennævnte tidsrum, adgang til toilet på arbejdsstedet.

2. Fravær

I tilfælde af virksomhedens fravær pga. medarbejderes sygdom eller ved anden fraværsgrund skal virksomheden snarest muligt meddele kunden dette.

3. Ændringer til arbejdet, hindringer eller lign.

Såfremt kunden ønsker ændringer i arbejdets omfang, skal der udformes en skriftlig tillægsaftale til denne aftale.

Hvis der er fejl eller mangler i tilbuddet, som forhindrer fuld funktionalitet i netværket eller leverancen, er det virksomhedens ansvar at afhjælpe disse mangler uden omkostninger for kunden.

Såfremt der opstår uforudsete forhold, som har væsentlig betydning for det aftalte arbejde, herunder for tidsplan og pris, skal virksomheden snarest muligt meddele kunden dette.

Kunden og virksomheden skal løbende holde hinanden orienteret om alt, der har relevans for det aftalte arbejde.

4. Oprydning

Virksomheden skal sørge for, at arbejdsstedet hos kunden løbende holdes ryddet og fri for eget affald. Bortskaffelse af virksomhedens byggeaffald påhviler virksomheden.

5. Nøgler

Virksomheden skal have udleveret nøgler, så der uhindret kan opnås adgang til samtlige krydsfelter 24 timer i døgnet med henblik på hurtig service, support og forhold med logning.

I forbindelse med etablering af datanetværk skal der udleveres 2 x nøglesæt til virksomheden.

6. Reklamation

Eventuel reklamation skal foretages af kunden snarest muligt og inden 4 uger efter aflevering af netværket. Eventuelle fejl og mangler udbedres hurtigst muligt og uden beregning for kunden. Ved tvist anmodes Teknologisk Institut om at udpege en egnet skønsmand i forslag til afgørelse af tvisten, og parterne forpligter sig til at følge skønsmandens konklusioner om, hvorvidt det af Virksomheden udførte arbejde lever op til, hvad der kan forventes.

7. Pris for ekstra kabeltræk til lejlighederne

  • 5 meter ekstra træk: kr. 300,00 pr. lejl. inkl. Moms
  • 10 meter ekstra træk: kr. 600,00 pr. lejl. inkl. Moms
  • 15 meter ekstra træk: kr. 900,00 pr. lejl. inkl. Moms
  • 20 meter ekstra træk: kr. 1.200,00 pr. lejl. inkl. Moms

8. Ejerskab af fibernet

Virksomheden driver et fibernet. Som udgangspunkt graver virksomheden fiber ind til de enkelte boligforeninger. En del af dette fibernet løber gennem de boligforeninger, som vi leverer til, bærende signal til og fra andre foreninger. Der vil evt. også løbe en fiber gennem jeres forening. Som udgangspunkt vil denne fiber løbe skjult gennem jeres forening også efter et evt. stoppet kunde-leverandørforhold. Så længe fiberen er i jeres forening, vil I altid kunne skifte tilbage til Virksomheden , samt skifte til andre udbydere, som har en aftale om at kunne levere i Virksomheden netværk. Efter stoppet kunde-leverandørforhold, kan kunden fremsætte krav om at brug af fiberen stoppes, mod at betale den oprindelige etableringspris, hvilket Virksomheden skal følge hurtigst muligt og seneste 12 måneder efter krav herom. Kunden skal give Virksomheden adgang til at udbedre evt. brud på fiber. Fiber forsøges altid trukket hensynsfuldt sammen med andre kabler, så den ikke kan komme til unødig gene for kunden. Det er etablering af fiber på denne måde, der gør, at Virksomheden kan levere internet meget billigere end de store leverandører.